fredag 7 november 2008

Posthumoristisk

Under november månad jobbar jag extra. Jag hjälper några vänner att paketera och skicka iväg beställningar som kommer in till deras webbshop. När jag kämpar genom snålblåsten till deras kontor dricker de vin och solar i Spanien.

Mitt extrajobb innebär att jag har kontakt med posten varje gång jag vill att de ska hämta en laddning med paket. Denna nya kontakt har gett mig en inblick i den speciella humor som de postanställda har.

Samtal till posten under vecka 1:

Jag: Hej. Nu finns det paket att hämta.
Posten: Mja...vi kan hämta post vilken dag som helst men inte idag.
Jag: Va? Jaha...
Posten: Äh, jag bara skoja'. Klart vi hämtar idag!

Samtal till posten vecka 2:

Jag: Hej. Nu finns det paket att hämta.
Posten: Vi hämtar inte på fredagar.
Jag: Va!? Gör ni inte?
Posten: Jo, det är klart att vi hämtar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Posten... t o m skämten andas statlighet... ;)

Anonym sa...

Lika roligt varje gång va?!

Anonym sa...

Äldsta sommarjobbade som lantbrevbärare. Dom har det skojigt i dom bakre rummen.