tisdag 11 november 2008

Make- up remover

Det är inte många minuter jag får eller väljer att spendera framför spegeln. Åtminstone inte när det gäller make- up. Jag äger en mascara och det klarar man sig långt på.

Mascara har en tendens att lämna spår under ögonen. Trots att jag tvättar bort det på kvällen så finns det spår efter sminket på morgonen. I morse stod jag förhållandevis länge med min lilla bomullsplatta indränkt med någon slags lotion och gnuggade som tusan under mina ögon. Men mascaran bet sig envist fast. Tillslut slog det mig att det inte var smink. Ingen lotion i världen kunde ha fått bort det mörka under mina ögon. Men jag är övertygad om att ett halvår på Hawaii utan mobil, dator, mejl skulle göra susen. Bara jag, maken och barnen med ett enkelt hem och havet.

4 kommentarer:

KakanH sa...

vissa dagar kommer med inbyggt mascara klet. Då brukar jag köra på helsotade ögon. ;)

var rädd om dig.
*kramar om*

Anonym sa...

Har du åkt till Hawaii nu då? Förmodligen svarar du inte, men jag ser det framför mig. Och jag tillägger att det har varit roligt att läsa hos dig, för det har jag gjort i stillhet rätt länge innan jag vågade säga nåt själv. Ha det bra nu!

KakanH sa...

Deltar i sorgen och önskar dig ett gott liv IRL.
Kram

Galaxa sa...

Nämen. Det var ju synd att du lämnar in bloggen! Har skrattat många gånger när jag läst den. Hoppas du återkommer någon annan dag....