måndag 10 december 2007

Direkt från konserthuset i Stockholm

Jag tittade givetvis på utdelningen av Nobels fredspris. Den norska kungafamiljen satt så fint på en rad och lyssnade
intensivt på Rajendra Pachauris tal.

Nu tittar jag givetivs på utdelningen av Nobelpriset från Stockholm. Vår kungafamilj sitter så fint på två rader och lyssnar intensivt på någon snubbe som pratar om Nobelpriset.

Men då undrar jag; lyssnar de verkligen? Har de utvecklat något slags sjätte sinne för att kunna ta in och lyssna på urtrista tal? Eller är de som jag, lyssnar inte...eller försöker lyssna men kan inte koncentrera sig. Fast måste man så går det ju. Fast på samma sätt som kungligheter tränar sig i att hålla inne med kisset så tränar de säkert upp sin koncentrationsförmåga.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Patricia sa...

Eres loco?

Z sa...

haha, skrattade ett tag åt översta kommentaren, men vågar inte trycka på en enda länk, there are virus-people out there...brrrr....
Fick ett sådant en gång:
"Hi, i find your blog very interesting, come and visit mine (länk)"

Fast jag tror inte att någon bokstavskontroll stoppar sådant, eller?