söndag 12 oktober 2008

Manillas glömda barn

Jag vet inte om du tittade på "Dokument utifrån" och "Manillas glömda barn" ikväll. Ett franskt tv-team har filmat de allra fattigaste i Manilla.

Jag ska inte ge någon resumé. Gråter hela tiden och vet inte om jag kommer kunna sova. Väldigt mycket av det jag gnäller över i mitt liv och i min tillvaro är många gånger obefogat. Och detta i kontrast till vad jag precis sett från Manilla blir....löjligt....nä, det finns inga ord som kan beskriva...Se dokumentären om du törs. Eller nej, se den inte...eller jo, se den. Eller jag vet inte.

Gör något för din nästa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fundera alltid över om det är hälsosamt eller inte att se sådant..behöver skakas om av dem, men mår illa efteråt..
Lovade mig själv efter min resa till Afrika förra året att aldrig mer göra ett problem av vilken kvällsmat vi skulle ha i fam..nu går jag där igen och suckar över detta dilemma.. Tack för påminelsen! Tror att det räckte med att du såg och påminde mig:-)!

Anonym sa...

Tycker att " Manillas glömda barn " dokumentären va väldigt intressant. Jag brukar åka en gång om året ungefär till Filippinerna. Och det va väl verkligen på tiden att nån gör en dokumentär eller nått för att visa hur landet bara blir fattigare och fattigare.. Det är ju verkligen så som dom visade. tråkigt att behöva se en 4 åring ligga och sova själv, utan sin mamma och påtänd av " Rugby. " FYFAN, vad vi har det bra här i Sverige...