söndag 6 september 2009

Stora nojan

Ibland drabbas jag av stora nojan. Jag får för mig att ingen gillar mig. Ja, ja, ni behöver inte klappa mig på axeln. Det är lugnt. Men stora nojan kommer över mig då och då. Som idag.

Kanske är det så att jag egentligen inte trivs med mig själv på vissa punkter? Antagligen. Och dessa skavanker som jag försöker få rätsida på känns så blottade för alla andra. Det är som att vid 34 års ålder ha en stor röd finne mellan överläppen och näsan och man tror att andra tror att man är ohygienisk och äter för mycket choklad.

Mitt problem och det som ger mig stora nojan är att jag tycker att jag är för mycket. Babblig och inte sådär smart, sval och akademisk. Utan bara babblig och okontrollerad.

Vad gör man? Accepterar det. Så får det bli. Den här veckan ska jag accepterad det. Inte jobba mot det utan med det. För när jag anstränger mig att inte vara babblig och okontrollerad så blir jag ännu mer babblig och okontrollerad.

Acceptera.

4 kommentarer:

Sus sa...

Acceptera.
Folk får välja.
Älska dig för den du är.
Eller så kan de skita i´t.

Hosanna sa...

Oh, en frände :)

Maria sa...

Ååh. så det finns fler!! :)
/Maria från historian..

Eva sa...

Jag tycker babblig och okontrollerad är charmigt!