tisdag 18 augusti 2009

Vem är du?

Jo, jag har börjat besöka Carolina Gynnings blogg. Den är beroendeframkallande. Varför? Hon lever ett ytterst märkligt liv. Hon är ytterst forcerad och när jag läser hennes inlägg (som för övrigt inte är några litterära underverk) så hör jag hennes röst inom mig. Ni vet den där höga, gälla och forcerade skånskan som gör att jag vill slå någon.

Det som fascinerar mig är det faktum att hon konsekvent lägger ut bilder på sig själv och beskriver dagens outfit. Men det jag funderar över är vem som tar bilderna? Vem? Vem följer henne dagarna i ända och tar kort på den kvinnan? Vem väljer att sakta in en smula för att ta upp kameran och ta ett kort på Gynning när hon vinglar iväg på sina höga klackar? Vem vänder sig om för att gå tio steg och sedan ta ett kort där samma Gynning poserar drömmande vid sina tavlor? Jag undrar bara vem?

2 kommentarer:

Hosanna sa...

Det är inte jag.
Jag är mer naturfotograf, och hon är väl mest plast och yta?

Patricia sa...

Då stryker jag dig från listan över troliga.