måndag 17 september 2007

Hemligstämplat

Nu är det bråttom. Nu gäller det att hinna med att roffa åt sig så mycket som möjligt. Först till kvarn. Alla medel är tillåtna utom ond bråd död.

SKOGARNA DIGNAR AV SVAMP.

I helgen har vi befunnit oss på den svenska landsbygden. Jag drog ett svep upp i skogen och hittade en hel slänt med trattkantareller. Kom tillbaka till och visade stolt upp mitt fynd. Responsen var givetvis:
- Oooooo, vaaaar har du hittat doooom?

På den frågan skulle jag vilja svara:
- Sorry, jag kommer aldrig att tala om för dig var jag hittat den här svampen, min svamp. Ska du ha svamp för du själv klaffsa runt i skog och mark i röda converse och leta efter din egen föda.

Men givetvis utspelar sig följande scenario:
- Eh....jo....däruppe *pekar*
Responsen blir givetvis:
- Aaaaaaaaaaaaa *springer till svampen*

Kvar står jag och min bitterhet.
Idag ska vi ut och plocka mer svamp. Och vi lär hitta massor. Och det finns inte en chans att jag kommer att tala om var. He he

Inga kommentarer: