söndag 29 april 2007

Sur som stryk

Ibland kan man lite skämtsamt säga eller höra "åh, jag tror minsann att någon har vaknat på fel sida idag..." Idag blev en sådan dag. Jag vaknade på fel sida. Känslan infinner sig omedelbart när jag vaknar på morgonen. Jag är tok sur helt enkelt. Irriterad på allt och alla. Det handlar inte om att saker och ting inte går min väg, jag är bara...sur.
Allt triggar mig; bortskämda snorungar, ugnsluckor som inte sitter där de ska, stekt korv, en fullbokad lördag, avbitna naglar, sladdriga toppar, villoläror...

Men så kommer jag hem efter en lång dag och upptäcker att Karate Kid 3 går på kanal 6 (jepp, vi har endast det digitala basutbudet). Då känns det lite bättre. Men så slår jag över till tv4 och nyheterna och ställer mig återigen frågan; vad i all världen har de gjort med sin studioinredning? Blev sur igen...

Inga kommentarer: